תפריט סגור

עבודות מהבית – מתאים לכם?

במשך שנים התרגלנו שעבודה צריכה להיות במשרד, חנות ובכל מקום שהוא לא הבית, כך גם יצרנו לעצמנו סט ערכים וסט תכונות שיתאים לכך. כל אחד לעצמו. בשנים האחרונות, יותר ויותר תחומים מאפשרים לנו לבצע עבודות מהבית, מבלי שנידרש להגיע אל מקום מסוים. השאלה היא, האם זה מתאים לנו?

לא פעם אנשים נוטים לחשוב, שעבודה מהבית היא דבר קל, פשוט, לא כמו עבודה במשרד או במקום אחר, שם המעסיק יכול לראות מה אנחנו עושים כל הזמן, שם יש יותר לחץ, יותר אנשים, צריך להספיק הרבה דברים בשעות קצובות ועוד.

התנאים בהם אנחנו עובדים, קרי מהבית,  גורמים לאנשים לחשוב שזה הרבה יותר פשוט וקל. אנחנו יכולים לבחור אם לעבוד בבוקר או לחפש חפש עבודה מהבית בשעות הערב, אנחנו יכולים לבחור איפה לשבת, איך לעשות את זה ועוד. אך זה לא בדיוק ככה, כפי שנוכל לראות בהמשך המאמר. עבודה מהבית היא לא דבר פשוט בהכרח ועלינו לעשות את ההתאמות הנדרשות על מנת שנצליח לחזק מעמד בעבודה שכזו.

לפני שנציג מספר נקודות שיכולות לעזור לנו להבין, האם זה מתאים לנו או לא, חשוב לומר, קבוצות שונות באוכלוסייה יכולות למצוא אפשרויות של עבודה מהבית, בין אם זה סטודנטים, אימהות, אנשים ללא ניסיון ממשי בעבודה וכן קבוצות אחרות. השאלה היא כאמור, האם זה מתאים לכל אחד?

עבודה מהבית

איך נדע עבודה מהבית מתאימה לנו

יש לעבודות מהבית יתרונות רבים, כפי שאנחנו יכולים להניח. זה הרבה יותר נוח, הרבה יותר פשוט, אנחנו בתנאים נוחים יותר, לוח הזמנים הוא בשליטה שלנו, אף אחד לא יושב לנו על הראש ועדיין אנחנו צריכים לראות אם זה מתאים לנו.

ראשית, גם כשעובדים מהבית, צריך לעבוד מסודר, מאורגן, צריך להיות עם משמעות עבודה מאוד גבוהה, אחרת לא נחזיק מעמד בעבודה כזו.

שנית, הנוחות מספקת גם פיתויים, אנחנו צריכים לדעת כיצד לעמוד בהם ולא להתפתות אליהם, לא לראות טלוויזיה או להיפגש עם חברים בזמן שעות העבודה.

שלישית, נכון שאין בוס על הראש שלנו, אבל יש לקוחות שמצפים לקבל מאיתנו שירות, ואנחנו צריכים להיות מסוגלים לעבוד מולם בצורה נכונה, יעילה וחכמה.